Reviews Plent NL

Plent verzamelt reviews via Webwinkelkeur, Trustpilot en in de webshop zelf. Nadat een bestelling is afgerond, krijgen klanten een automatische uitnodiging per mail via Webwinkelkeur voor het plaatsen van een shopreview en productreviews voor de producten die zijn besteld. Zowel Webwinkelkeur als Trustpilot is een onafhankelijke partij voor het verzamelen van klantenreviews.

Bekijk onze shopreviews op onafhankelijke platforms

Webwinkelkeur

Trustpilot

Richtlijnen voor reviews

Om onze reviews zo betrouwbaar en transparant mogelijk weer te kunnen geven, vragen we je om onze richtlijnen te respecteren.

Je kunt een review achterlaten wanneer je een service- en/of koopervaring hebt met ons bedrijf.

Doormiddel van jouw review kun jij jouw ervaringen met anderen delen en feedback geven aan ons team. Het maakt niet uit hoe jouw ervaring was, het is voor ons belangrijk om te zien of er mogelijk nog verbeteringen zijn door te voeren.

Laat alleen reviews achter op basis van een ervaring die binnen de afgelopen 12 maanden heeft plaatsgevonden. Op deze manier zijn de reviews relevant voor gebruikers en krijgen zij een beter beeld van hoe wij op dit moment presteren.

Het is niet toegestaan om een review te plaatsen in ruil voor een beloning, zoals bijvoorbeeld een korting, spaarpunten, geschenken en andere beloningen. Indien je een beloning krijgt aangeboden, kun je dit ons melden door een e-mail te sturen naar [email protected].

 

Het is niet toegestaan om reviews te verzinnen of namens iemand anders een review te schrijven.

Als je werkt voor, of nauw bent verbonden met een concurrent van ons bedrijf, is het niet toegestaan om ons bedrijf te beoordelen.

Het schrijven van een review in ruil voor een beloning is niet toegestaan.

Bewaar eventuele documentatie van je ervaringen met ons bedrijf zodat wij je beter en sneller van dienst kunnen zijn, indien nodig. Denk bij documentatie bijvoorbeeld aan een e-mail, een orderbevestiging of een screenshot van het chatgesprek met de klantenservice.

Wij vinden het belangrijk om respectvol naar elkaar te zijn. Dus houd het netjes. Deel niets dat schadelijk, haatdragend, discriminerend, lasterlijk of obsceen is. Lieg niet, intimideer niet, chanteer niet, bedreig niemand en doe niks illegaals.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Binnen de context van reviews zien we dit als volgt: we geven alle consumenten de mogelijkheid om hun ervaringen — zowel positief als negatief — te delen, maar wij zijn ook bevoegd om inhoud te verwijderen die ten onrechte onze reputatie kan beschadigen.

De beste reviews geven een goede beschrijving van de algehele ervaring en laten lezers hun eigen conclusie trekken.

Wanneer je een klacht hebt, raden we je aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Houd je feedback relevant. Het is niet de bedoeling dat je in je reviews reclame maakt voor andere bedrijven of producten. Bovendien zijn wij geen marktplaats, datingsite of advertentieplatform.

Reviews zijn openbaar zichtbaar. Daarom is het geen goed idee om persoonlijke of gevoelige informatie over jezelf weer te geven, en is het nooit toegestaan om zulke informatie van anderen te vermelden.

Denk bij privé-informatie aan namen, telefoonnummers, adressen, e-mailadressen en alle info die gebruikt kan worden om iemand op te sporen, te identificeren, te contacteren of te imiteren.

We willen dat de privacy en veiligheid van iedereen wordt gerespecteerd en beschermd op onze webshop.

Helaas gebeurt het weleens dat wij een review ontvangen die niet voor ons bedoeld is. Dit is vooral vervelend als het een negatieve review betreft, dat kun je je wel voorstellen. Dus controleer alsjeblieft of jouw review werkelijk voor ons bedrijf en/of product bedoeld is.

Wanneer je een review hebt achtergelaten via Webwinkelkeur, heb je een mail ontvangen om de review te verifiëren. Hier staat ook een link in om de review nogmaals te bekijken. Op deze manier kun je de review nog aanpassen.

Productreviews die jij in onze webshop hebt achtergelaten, kun je bewerken of verwijderen in je klantaccount.

Vrijheid van meningsuiting is een belangrijk grondrecht, maar er zijn grenzen. Afhankelijk van waar de review is geplaatst (in onze webshop of op Webwinkelkeur), zijn respectievelijk wij of Webwinkelkeur verantwoordelijk voor de te volgen vervolgstappen.

Wat kunnen die vervolgstappen inhouden?

Als iemand je review rapporteert voor het schenden van de richtlijnen, kan je review tijdelijk offline worden geplaatst en wordt je gevraagd om de benodigde aanpassingen te maken. Jou wordt zo de mogelijkheid geboden om je review aan te passen in overeenstemming met de richtlijnen, zodat deze kan blijven staan.

Als het echter een serieuze schending van de richtlijnen of misbruik van onze webshop betreft, kunnen je reviews — en zelfs je account — verwijderd worden. Met het verwijderen van je account worden ook automatisch al je reviews verwijderd.